L’escola Jovellanos ha participat en les setmana de la Geometria impulsada des del serveis educatius del nostre districte d’Horta Guinardo. Aquesta setmana, sota el títol “03,1416 Gemometria” ha ofert diferents activitats entorn a aquesta matèria. Els alumnes de 5è de la nostra escola han preparat uns jocs pels alumnes de 1r d’ESO de l’IES Príncep de Girona.

Aquests tipus d’activitats són molt interessant perque doten de coneixement i noves formes de treballar conceptes matemàtics, tant als alumnes com al professorat, i enforteixen el treball en xarxa i la cooperació entre els diferents centres educatius.

QUÈ ÉS?

Des de la Xarxa 0/18 d’escola pública d’Horta-Guinardó i el Servei Educatiu d’Horta-Guinardó s’ha impulsat l’activitat “03,1416 Geometria”. El curs 2015-2016, es proposa dinamitzar el treball de geometria en els centres de la zona. Aquest es l’origen del projecte “03,1416 Geometria” en el que es planifiquen actuacions de formació per totes les etapes educatives amb l’objectiu d’actualitzar la formació del professorat i innovar en el treball de geometria als centres. Per al curs 2016-2017, després de la formació realitzada el curs passat, el projecte es concreta en la realització d’una activitat en xarxa compartida entre tots els centres públics de la zona, amb la participació de l’alumnat.

PERÍODE

Es portarà a terme durant la setmana del 13 al 17 de març, amb activitats entre els diferents centres i especialment el dimarts, 14 de març (dia PI) amb l’acte central al Polisportiu Olímpics Vall Hebron, amb la participació de tots el centres i amb altres activitats al Parc del Guinardó i a la zona Vall d’Hebron Mundet.

QUÈ PRETÉN?

Potenciar el treball de geometria amb l’alumnat de tots els centres públics del districte d’Horta-Guinardó, un total de 45 centres i prop de 10.000 alumnes. Enfortir el treball en xarxa que es porta a terme cooperativament entre els centres públics del districte. Compartir estratègies i innovar metodologies de treball dins de l’aula.