La biblioteca, tal i com és ara, es comença a gestar el curs 2009-2010, quan es guanya el projecte PUNT-EDU.

Entenem la biblioteca com a un centre de recursos per al desenvolupament de pràctiques lectores i habilitats intel·lectuals.

Els tres eixos que treballem des del projecte de biblioteca són:

  1. Fomentar el gust per la lectura.
  2. Aprendre a llegir.
  3. Llegir per aprendre.

 

Volem que la nostra biblioteca sigui un espai per gaudir,
on ha de prevaldre la qualitat per damunt de la quantitat.

Aquest és en Grenyetes

Aquest és en Guspires

Són el drac i el follet que tenen cura de la biblioteca, que apropen nens i nenes a estimar la ficció, els àlbums il·lustrats, les revistes, els llibres de coneixements i els còmics.

Algunes de les activitats que fomenta la biblioteca són:

  1. Servei de préstec a les aules.
  2. Servei de préstec individual als alumnes a partir de 2n.
  3. Oferir guies de lectura per a tota la comunitat educativa.
  4. Activitat de “Posa’t un conte” per educació infantil.
  5. Apadrinament lector 1r-6è.
  6. Lectura pública “Ja sé llegir!” a 2n de primària.
  7. Activitat “El gran llibre secret de les adreces” per 3r.
  8. Animació a la lectura de l’editorial Bayard per a tota l’escola.
  9. Activitat a la biblioteca pública per a cicle superior.
  10. Convidem a un autor o il·lustrador.
  11. Lectura vicària (el mestre llegeix als alumnes) des de P5 fins a 6è.
  12. Proporcionar a les aules àlbums il·lustrats amb text i sense.
  13. Dotar de contes clàssics per explicar a cada nivell.
  14. Col·laborar amb els serveis educatius del districte.
  15. Relació amb les llibreries de Barcelona especialitzades amb llibre infantil i juvenil.

Tots els alumnes de l’escola tenen una estona del seu horari per anar a la biblioteca i els alumnes de primària fan 20 minuts diaris de lectura cada matí.