Escoles + Sostenibles (abans Agenda 21 Escolar) és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte planetari d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat.

El compromís de l’Escola Jovellanos amb el projecte Escoles + Sostenibles es fonamenta en tres àmbits d’actuació concrets:

• L’hort ecològic: tots els alumnes des de P3 fins a 4t de primària tenen el seu espai dins l’hort per plantar i cuidar les plantes i hortalisses i observar-ne el procés de creixement. Aquesta activitat es relaciona amb l’àrea de medi natural.
  • Compost orgànic: les deixalles orgàniques generades a l’hora de menjador, es dipositen en un compostador i en finalitzar el procés, s’utilitza el compost per abonament de l’hort.
  • Reciclatge: totes les aules disposen de tres tipus de cubells on es separen les deixalles segons siguin plàstic, paper o rebuig.
    Algunes d’aquestes matèries les reutilitzem a les nostres classes de plàstica.

A més, apostem per la reducció de residus i per això recomenem que els nostres alumnes facin servir carmanyoles o altres tipus d’embolcalls més sostenibles i alternatius al paper d’alumini i el plàstic d’un sòl ús.

El nostre hort
carmanyoles